طبیعت

ساخت وبلاگ

پوشک بچه

در همين چند مشت پنبه، يک دنيا راز پنهان شده است. کافيست بازش کنيد تا به توانايي مادرانه‌ تان شک کنيد يا به‌خاطر اينکه فرزندتان درست و به‌موقع آن را کثيف مي‌کند به موفقيت‌آميز بودن تلاش‌هاي‌تان در مراقبت از او افتخار کنيد. شايد براي کساني که تجربه شما را پشت سر نگذاشته‌اند، پوشک بچه تنها يک عنصر پر از آلودگي و کثيف در خانه باشد که بايد زود به‌ زود از شرش خلاص شويد.اما براي شما که از اوضاع مزاجي گرفته تا سلامت سيستم ايمني بدن فرزندتان را با آن کنترل مي‌کنيد، يک پوشک باارزش‌ تر از اين حرف‌ هاست. اگر تازه به گروه مادرها وارد شده‌ ايد يا اينکه قصد مادر شدن داريد،‌ اين مطلب را از دست ندهيد. در اين مطلب قرار است همه آنچه بايد در مورد پوشک بچه بدانيد را با شما در ميان بگذاريم.

چقدر بس است؟

بچه‌ها براي تخليه روده‌هاي‌شان از قانون يکساني پيروي نمي‌کنند. بعضي‌هاي‌شان بعد از هر وعده مدفوع را در پوشک‌شان تخليه مي‌کنند و بعضي ديگر تنها يک يا دو بار در هفته اين رد پا را در پوشک‌شان باقي مي‌گذارند. اما آنچه اهميت دارد، ميزان دفعات تخليه روده‌ها نيست بلکه نرم و طبيعي بودن حالت آن است.نوزادان تازه متولد شده‌اي که از شير مادر تغذيه مي‌کنند، بعد از هر بار شير خوردن، يعني حدود شش تا ?? بار در روز، مدفوع‌شان را تخليه مي‌کنند اما بعد از گذشتن سه تا شش هفته بعد از تولد، سرعت دفع نوزادان کمتر مي‌شود.

چه رنگي باشد؟

مدفوع نوزادان در روزهاي اول به رنگ سبز بسيار تيره و نزديک به سياه است. وقتي نوزاد شما دو تا چهار روزه مي‌شود، مدفوعش روشن‌تر و کمتر چسبناک به نظر مي‌رسد. اين تغيير رنگ به شما مي‌گويد که نوزادتان در هضم شير مادر تواناتر شده است. نوزاداني که شير مادر مي‌خورند، مدفوعي زرد يا تا اندازه‌اي سبز دارند.

چه شکلي باشد؟

مدفوع نوزادهايي که شير مادر مي‌خورند به حالت کرمي روي پوشک ديده مي‌شود که بويش هم چندان بد نيست. البته يادتان نرود که حتي نرمي و سفتي مدفوع و شکل و رنگش تا اندازه زيادي بستگي به تغذيه مادر دارد و اگر تغييراتي در پوشک نوزادتان مشاهده کرديد اما علائم ديگري را در رفتار و حالاتش نديديد، دليلي براي نگراني وجود ندارد.

مدفوع طبيعي نوزادان نه سفت است و نه خشک. پس اگر بعد از باز کردن پوشکش با مدفوعي سفت و خشک روبه‌رو شديد، بدانيد که بسياري از گريه‌هايش به‌خاطر يبوست است و براي به سامان شدن وضعيتش بايد از يک متخصص کمک بگيريد.

جامد يا مايع؟

اسهال نوزادان بسيار آبکي است و به نظر مي‌رسد بيشتر از آب تشکيل شده باشد تا مواد جامد. رنگ آن مي‌تواند همان زرد يا سبز باشد يا اينکه قهوه‌اي به نظر برسد. اين مدفوع مايع گاهي از پوشک نوزاد به بيرون نفوذ مي‌کند و گاهي آنقدر در پوشک سر مي‌خورد که همه نقاطش را آغشته مي‌کند.

چرا شل مي‌ شود؟

اسهال مي‌تواند نشانه ابتلا به برخي عفونت‌ها يا آلرژي باشد و اگر تنها چند روز ادامه پيدا کند، به از دست رفتن آب مورد نياز بدن نوزاد ختم مي‌شود و جانش را به خطر مي‌اندازد. پس اگر حتي سه، چهار بار متوالي در پوشکش چنين نشانه‌اي را مشاهده کرديد، فورا با پزشکش تماس بگيريد. البته اگر در اسهال فرزندتان رگه‌هاي خوني مشاهده کرديد هم بايد فورا با پزشک تماس بگيريد.

چرا سفت مي‌شود؟

اگر مدفوع نوزادتان حسابي سفت است يا شبيه سنگ‌ريزه در پوشکش ديده مي‌شود، احتمالا به يبوست مبتلاست. يکي، دو بار ديدن چنين نشانه‌اي در پوشک نبايد شما را نگران کند اما اگر تکرار شد يا در آن خون مشاهده کرديد، حتما بايد با پزشکش تماس بگيريد.

پوشک خوني يعني چه؟

تغيير رنگ مدفوع کودک‌تان به رنگ قرمز روشن، ممکن است به دلايل مختلفي اتفاق افتاده باشد. اما اگر خون قرمز روشن را روي پوشکش مشاهده کرديد يا اينکه رگه‌اي از خون را در مدفوع طبيعي‌ اش ديديد، فورا پزشک را در جريان بگذاريد، چراکه ممکن است به پروتئين شير حساسيت داشته باشد يا اينکه دچار بواسير خفيفي شده باشد.

اگر هم اسهال همراه با خون قرمز را مشاهده کرديد، باز هم موضوع را جدي بگيريد چراکه ممکن است کودک‌تان در خطر مبتلا شدن به يک عفونت باکتريايي قرار گرفته باشد. اگر هم مدفوع کودک‌تان کاملا خوني و مثل ژله توت فرنگي بود، نبايد احتمال مبتلا شدن به يک مشکل شديد روده را ناديده بگيريد.

چرا رنگش مي‌پرد؟

مدفوع رنگ پريده و گچي مي‌تواند از اختلالات کبدي يا مشکلات ديگر خبر دهد، پس اگر آن را به شکلي تکراري در پوشک فرزندتان ديديد، باز هم پزشکش را در جريان بگذاريد.

چه جنسي باشد؟

تصور نکنيد استفاده از پوشک‌ هاي پارچه‌ اي بهتر از پوشک‌ هاي يکبار مصرف است، چرا که پارچه به اندازه پوشک‌هاي مدرن امروز نمي‌تواند رطوبت را جذب کند و پوشک خيس و کثيف خيلي زود پاي کودک را آزرده کرده و مي‌سوزاند.

پوشکي بلند و با رويه کتان را براي نوزادتان انتخاب کنيد تا هم ادرار از پوشکش به بيرون درز نکند و هم به‌خاطر جنسش امکان تبادل هوا به بيرون را دا

 

شته باشد و باعث ايجاد حساسيت پوشک نشود. گذشته از اين پوشک‌هايي که پنبه‌هاي‌شان گلوله‌گلوله و جدا از هم به نظر مي‌رسند، عطر دارند و چسب‌هاي‌شان به سختي باز مي‌شود را براي فرزندتان انتخاب نکنيد.

چطور پوشک بچه را تعويض کنيم؟

قبل از تعويض پوشک نوزادتان جايي مناسب را براي اين کار انتخاب کنيد. تخت‌هاي نوزادي که پايين‌شان ميز تعويض دارند، بهترين گزينه براي شما هستند. با کمک اين ميزها در حالت ايستاده و مسلط به وضعيت کودک مي‌توانيد تعويض را انجام دهيد.

قبل از فراگيري نحوه تعويض پوشک، بايد خود پوشک، کيسه براي انداختن پوشک کثيف، دستمال مربوط و کرم ضدالتهاب و سوختگي پوست را کنار دست‌تان بگذاريد تا براي تکميل روند تعويض پوشک مجبور به رها کردن نوزاد نشويد.

چطور بچه را آرام کنيم؟

هنگام تعويض پوشک، دست‌تان را روي بدن کودک بگذاريد و او را نگه داريد. اگر نوزادتان با تکان خوردن‌هايش کار را براي شما سخت مي‌کند، مي‌توانيد از چند اسباب بازي کوچک که مي‌تواند آن ها را در دست‌هايش بگيرد براي سرگرم کردن او استفاده کنيد. شايد خواندن لالايي‌اي که دوست دارد و چند آواز آرامش‌ بخش هم در اين شرايط بتواند به آرامش کودک‌تان کمک بيشتري کند.

چرا حساس مي‌ شود؟

حساسيت نشان دادن به پوشک به معناي لزوم استفاده از پوشک‌هاي خارجي معروفي که چند برابر پوشک‌هاي داخلي قيمت دارند نيست. شايد قيمت ارزان برخي پوشک‌ها در بازار توجه شما را جلب کند، اما بسياري از پوشک‌هاي ارزان قيمت خيلي زود نم پس مي‌دهند و کار شما را براي تعويض و نظافت نوزاد چند برابر مي‌کنند.

اين روزها بازار پوشک  در ايران داغ است و از آنجا که مولفيکس کارخانه‌اي هم در ايران تاسيس کرده، پوشک‌هايي که کيفيتي مشابه پوشک‌هاي توليد ترکيه‌اش دارند را با قيمتي بسيار کمتر در ايران عرضه مي‌کند. پوشک مامي  اصل آلمان هم گزينه ي بسيار مناسب و با کيفيتيست اما قيمت نسبتا بالايي دارد. پوشک ببم نيز از انتخاب هاي ايرانيست و از کيفيت قابل قبولي برخوردار است.

چرا مي‌ سوزد؟

سوختگي پا  يا جوش پوشک يکي از عارضه‌هاي رايج پوشک بستن است. گفتيم که قرار نيست براي هر بار ادرار او را عوض کنيد اما بچه‌ها بعد از هر مدفوع بايد فورا تعويض شوند اما گذشته از جنس پوشک و مدت تعويض آن؛ اسهال کودک، داشتن يک بيماري عفوني يا مصرف آنتي‌بيوتيک توسط مادر يا کودک مي‌تواند زمينه سوختگي را فراهم کند.

چطور سوختگي جاي پوشک بچه را درمان کنيم؟

براي درمان سوختگي پاي نوزادان پمادهاي مختلف از برندهاي مختلفي توصيه مي‌شود اما يکي از مقرون‌به‌صرفه‌ترين پمادهايي که التهاب پاي اغلب نوزادها را آرام مي‌کند، پماد کالندولاست که به راحتي در اغلب داروخانه‌ها پيدا مي‌شود. اگر سوختگي پاي کودک‌تان بعد از دو، سه روز خوب نشد يا به تاول و زخم‌هاي چرکي تغيير شکل داد، فورا پزشکش را در جريان بگذاريد.

با شب‌ها چه کنيم؟

حتي اگر کودک‌تان خواب است، قبل از خاموش کردن چراغ‌ها پوشکش را عوض کنيد تا بتوانيد دو، سه ساعتي با خيال راحت بخوابيد و براي چک کردن وضعيت کودک و عوض کردن دوباره‌اش بيدار شويد. براي جلوگيري از پخش شدن بوي بد پوشک بچه ، پوشک کثيف را فورا ببنديد و در کيسه‌اي در بسته در کيسه زباله بيندازيد و هر روز کيسه زباله‌تان را خالي کنيد.

چطور پاکش کنيم؟

به آرامي قوزک‌ هاي نوزاد را بگيريد و او را بلند کنيد تا بتوانيد پشتش را تميز کنيد. نيازي نيست که بعد از هر بار ادرار نوزاد او را با آب و صابون بشوييد و مي‌ توانيد اين کار را دو، سه دفعه در ميان انجام دهيد و باقي دفعات از دستمال مرطوب کمک بگيريد. اما مراقب باشيد دستمال مرطوبي که استفاده مي‌کنيد عطردار و حساسيت‌زا نباشد.

اگر نوزاد دختر داريد، براي پاک کردنش دستمال را از جلو به عقب بکشيد تا آلودگي‌ ها از دهانه مقعد به نقاط ديگر نيايند و زمينه مبتلا شدنش به عفونت را فراهم نکنند.

پسرها را چطور پوشک کنيم؟

موقع بستن پوشک بچه پسرتان، سر آلت تناسلي‌ اش را به سمت پايين قرار دهيد تا ادرارش از پوشک بيرون نريزد.

در فاصله تعويض هم مي‌توانيد پارچه‌ اي روي آلت تناسلي‌ اش بيندازيد تا در صورت ناگهاني ادرار کردن، زحمت شما براي نظافت خانه را بيشتر نکند. هنگام تميز‌کردن هم آلت تناسلي نوزادان پسر را با دستمال مرطوب کاملا پاک کنيد .

کي  با پوشک خداحافظي کنيم؟

باز کردن پوشک بچه براي آموزش دستشويي رفتن به او اولين راهي است که به فکر مادران مي‌رسد. اما واقعيت اين است که هيچ کودکي تنها به‌خاطر نداشتن پوشک مجبور به استفاده از دستشويي نمي‌شود.

اولين پيش‌نياز براي رسيدن به اين مرحله، توانمند شدن مثانه کودک براي کنترل ادرار و خارج کردن آن در زمان مناسب است و داشتن چنين انتظاري از کودک قبل از ?? ماهگي چندان منطقي نيست.

بعد از ?? ماهگي چه کنيم؟

بعد از رسيدن کودک به اين سن بايد بهترين زمان را براي گرفتن بچه از پوشک انتخاب

 

کنيد. مراقب باشيد کودک‌تان در شروع اين آموزش‌ها دچار اسهال يا يبوست نشده باشد. مناسب‌ترين زمان، روزي است که کودک شما بتواند پر بودن مثانه را درک کند. بعد از رسيدن به اين روز، وقت آموزش و تشويق است.

کودک‌تان بايد شيوه استفاده از توالت را ياد بگيرد و براي هر تلاشي که در اين مورد مي‌کند، تشويق و تحسين شود اما بديهي است که نبايد اجازه دهيد استفاده از توالت به درگيري آزاردهنده‌اي ميان شما و فرزندتان تبديل شود.

اگر او بعد از طي کردن اين مراحل باز هم مقاومت کرد، مي‌توانيد آرام‌آرام به او القا کنيد که بزرگترها به جاي استفاده از پوشک سراغ توالت مي‌روند اما هرگز براي راضي کردنش از تحقير و سرزنش کمک نگيريد.

از چه کسي کمک بگيريم؟

اگر کودک‌تان به ?? ماهگي نزديک شده، بد نيست قبل از باز کردن پوشکش کتاب «آموزش دستشويي رفتن به کودکان»، نوشته مگ زوبيک که در بسياري از داروخانه‌ها هم قابل تهيه است را بخوانيد. اگر مطمئن شديد که کودک‌تان توانايي جسمي و رواني دستشويي رفتن را پيدا کرده و با اينکه چند دقيقه‌اي روي لگن بنشيند مشکلي ندارد، براي آماده‌تر شدنش از عروسک‌ها کمک بگيريد. عروسک‌هايي که ادرار مي‌کنند بهترين دوستان و آموزش‌ ياران کودک در اين روزها خواهند بود.

چرا عقب‌گرد مي‌کنند؟

اگر کودک‌تان روزهاي اول همکاري خوبي با شما کرد و بعد از چند روز دوباره ادرارش را روي فرش خانه‌تان ريخت، تعجب نکنيد. شايد کودک‌تان به چند روز استراحت براي کسب آمادگي کافي نياز داشته باشد.

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : پوشک,بچه,از,بهترین,برندها, نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 26 آذر 1397 ساعت: 19:28

دانلود تحقیق تاریخ تشیع در مدینه و مکه

  • دانلود تحقیق تاریخ تشیع در مدینه و مکه
    دانلود تحقیق تاریخ تشیع در مدینه و مکهدسته: معارف اسلامی
    بازدید: 7 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 131 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 35

    حضور تشیع یا هواداری از علی(علیه السلام) به صورت فردی یا خاندانی در مكه، و نیز به صورت عناصر محلی یا مهاجر از نقاط دیگر، به طور جدی با تاریخ این شهر به نخستین روزهای حضور اسلام در آن باز می گردد ظهور سلسله خودمختارِ محلیِ خاندانِ شیعی بنی الحسن، به روشنی از موقعیت بالا و ماهیت این حضور خبر می دهد

    قیمت فایل فقط 7,700 تومان

    خرید

    تاریخ تشیع در مكه، مدینه

    حمله سلطان سلیم به ممالیك در سال 7 ـ 1516، شریف مكه را بر آن داشت تا تسلط دولت عثمانی بر سرزمین حجاز را به رسمیت بشناسد. اندكی بعد، فتح نخست بغداد (در سال  1534) و بصره (به سال 1536) سبب شد تا دولت عثمانی در قلب سرزمین های كهن اسلامی حضور یابد.

    در چشم مردمان عرب، سلیم و جانشینان او سلطان الروم بودند، اما این روشن بود كه آنچه امپراطوری عثمانی به دست آورد، تنها یك توسعه جغرافیایی نبود، بلكه صرف نظر از تمایلات و باور مذهبی اجداد سلطان سلیم، بعد سیاسی و مذهبی پیدا كرده بود.

     اكنون قیافه دولت عثمانی با مسؤولیت سنگینی جلوه می كرد. موقعیت به دست آمده جدید، دستیابی به مقام «خادم الحرمین»ی; یعنی عنوان متظاهرانه ای بود كه از ممالیك خلع شده به ارث رسیده بود و به دلیل داشتن ادعای «خلیفة المسلمین»، نخستین وظیفه این دولت حمایت و حفاظت از دو شهر مكه و مدینه، فراهم كردن وسائل نگهداری و تأمین آسایش آن دو شهر، ایجاد نظمی مطمئن و امنیت سالانه برای حاجیان، دفاع از مذهب و عقیده و حفظ وحدت مؤمنان بود.

         در اصل، با توجه به وظایف رسمی یك حاكم عادل، هیچ چیز تازه ای رخ نداده بود. تنها پس از شكست دولت ممالیك و پیوستن آخرین سلسله تركمان در آناتولی شرقی، مقابله با دولت صفوی كه مدعی تسلط بر دارالاسلام در محدوده حق خود بود، مطرح شده بود.1

         روی كار آمدن سلطان سلیم اول، كسی كه خطر بزرگ قزلباشان را در نخستین روزهای پیش از روی كار آمدنش درك می كرد، به عنوان یك نقطه عطف در حیات مذهبی و سیاسی امپراطوری عثمانی شناخته می شود.2 او و جانشینانش با حمایت سرسختانه از تسنن و پس از آن، حمایت های دینی از نهادها و تأسیسات مذهبی، توانستند بمانند و پس از شكست تهدید قزلباشان صفوی، تمامیت ارضی خود را حفظ كنند. با این حال، طبیعت ناهمگون امپراطوری كه از زمان تأسیس، شاهد همزیستی گروه های شیعه و سنی، بلكه بالاتر، بدعتگرا بود، همچنان حفظ شد.

         این تصور خطاست كه گفته شود پس از تصرف ممالك تحت سلطه ممالیك، نوعی همگونی مذهبی به وجود آمد، به عكس، به جز یك استثنای برجسته مانند مصر، این امر (ناهمگونی) با تبلیغات شدیدتر صفویان دنبال شد، به طوری كه صفویه با رد كردن عقاید افراطی و پذیرفتن نوعی تشیع معتدل و میانه رو، امید كسب هواداری جوامع كوچك اما ریشه داری را داشتند كه در سراسر سرزمین های عربی امپراطوری پراكنده بودند.

         یك نگاه سریع به نقشه مذهبی ِ امپراطوری ِ توسعه یافته، خود گویای این واقعیت است كه مذهب شیعه امامی تا حدود زیادی در عراق، بحرین، شرق جزیرة العرب، یمن، حجاز، لبنان، سوریه و نیز میان اكثریت شهرهای مركزی مانند بغداد، بصره، و شهرهای مقدس عراق، و همچنین حلب، دمشق، صیدا، مرسا و بالأخره دو شهر مقدس مكه و مدینه حضور داشته است.

         این مقاله تحقیقی ِ عمیق، درباره «اوضاع تشیّع در امپراطوری عثمانی» نیست، بلكه امید آن، تنها مشاركت در بررسی تاریخ تشیع در قلمرو عثمانی در قالب بررسی پنج مورداست كه اولا نمونه برخورد دولت عثمانی است باتشیع وثانیا نمودار وضعیت و گرایش های جوامع شیعی است كه تحت سیطره حكومت سنی ها زندگی می كنند; مكه و مدینه، جبل عامل، حلب و دمشق.

    تشیع در مكه و مدینه

         حضور تشیع یا هواداری از علی(علیه السلام) به صورت فردی یا خاندانی در مكه، و نیز به صورت عناصر محلی یا مهاجر از نقاط دیگر، به طور جدی با تاریخ این شهر به نخستین روزهای حضور اسلام در آن باز می گردد. ظهور سلسله خودمختارِ محلیِ خاندانِ شیعی بنی الحسن، به روشنی از موقعیت بالا و ماهیت این حضور خبر می دهد.

         مسأله ای كه برای مدتی طولانی مورد غفلت بوده، موضع گرایش های شیعی سه سلسله از شرفا است كه یكی پس از دیگری از قرن دهم به بعد حاكم بر مكه شدند; جعفری ها، هواشم و بنو قتاده; مسأله ای كه اخیراً دریك مقاله عالی توسط R. Mortel مورد بررسی قرار گرفته  است.3

         وی در پرتو منابع اهل سنت، به روشنی نشان داده است كه شرفای مكه به طور رسمی، از تشیعِ به صورت نوع میانه رو زیدی آن، دست كم تا اوایل قرن پانزدهم (میلادی) حمایت می كرده اند. سنی ها به طور غالب، شرفایِ مكّی ِ حامی ِ زیدیان و امام زیدی را كه اجازه می یافت در مسجد اعظم (مسجدالحرام) بر مذهب خود نماز بگزارد، سرزنش می كردند. به دیده آنها، مكه محل تجمع بدعتگران یا مجمع الروافض شده بود!

         مارتل خاطر نشان كرده است كه در قرن پانزدهم، تا اندازه ای به دلیل فشار ممالیك، شرفای مكه به تدریج با روی آوردن به تسنن شافعی، اقدام به قطع پیوند خود با زیدیه نمودند. این واقعیت كه شماری از آنها زیر نظر دانشمندان سنی به تعلیم حدیث پرداخته و اجازه از آنها دریافت داشتند، از دید مارتل، به معنای شاهدی قطعی بر تغییر رویه مذهبی شرفای مكه می باشد.4 به باور من، باید در این مسأله احتیاط بیشتری شود; زیرا ما از منابع شیعی در می یابیم كه چگونه برخی از دانشمندان شیعی به تعلیم حدیث نزد عالمان سنی پرداخته و از آنها اجازه دریافت می داشته اند; گرچه همین منابع تغییر مذهب شرفا را یادآور می شوند كه البته در آغاز دوره عثمانی رخ داده و نیز این كه این تنها راه حفظ خودمختاری آنها و حفظ قدرت واقعی آنها بر حجاز بوده است.5

         افزون بر حضور مستمر نیروهای منظم مستقر در جده و مكه تحت فرماندهی سنجق بیك و اهمیت جدیدی كه به منصب قاضی حنفی داده شد، آمدن عثمانی ها به شهر نیز كوشش های واكنش گرایانه ضد صفوی را به شهر مكه آورد (و جو ضد صفوی را به ایجاد كرد.) ترس از جاسوسان صفوی كاملا محسوس بود، به طوری كه منجر به بسته شدن دوره ای و نوبتی راه بیابانی حج، بصره، لحسا، جزیره، به ویژه در طی سال های 1555 تا 1591 شد.6

         این وضعیت در سال های 1047 / 1638 به اوج خود رسید، زمانی كه فرمان اخراج همه زائران ایران از مكه و ممانعت از انجام حج توسط آنها در سالهای آتی، توسط سلطان مراد چهارم صادر شد.7  گرچه وقایع بعدی نشان می دهد كه این فرمان چندان جدی گرفته نشد و حجاج ایرانی همانند دیگران، همچنان به حج می آمدند. در واقع شرفای مكه، دلایل فراوانی برای اجازه دادن به حجاج ایرانی برای آمدن به حج و داشتن روابط خوب با صفویه، داشتند. آنها به عنوان اعقاب پیامبر(صلی الله علیه وآله)، مورد احترام و ستایش تمامی مؤمنان شیعه تحت حاكمیت صفویان بودند. اشخاص بلند پایه درباری، مقامات مذهبی و ثروتمندان افراد دست و دلبازی بودند كه بخشش هایی در قالب هبه یا وقف داشتند. با این وصف، حضور حسن بن عجلان حسنی به عنوان یكی از شرفای مكه در دربار شاه عباس، تعجب انگیز نخواهد بود.8 به هر روی، ما باید به خاطر بسپاریم كه حج، نقش مهمی را در اقتصاد حساس مكه در زمینه تجارت بر عهده داشت و ممانعت از آمدن تاجران ایرانی، بر روی درآمد كسان زیادی كه در این موقعیت به تجارت مشغول بودند، تأثیر می گذاشت.

         به هر حال تشیع در مكه فعال بود، حتّی به نظر می رسد كه گاه در پوشش تسنن به فعالیت می پرداختند. به عنوان مثال می توان به خاندان طبری اشاره كرد كه اینان از سادات حسینی بودند و در میان آنها، فقیه، امام، شاعر و مورخ وجود داشت. آنها تا اواسط قرن دوازدهم از طبرستان به مكه آمده و در این دیار اقامت گزیدند. همین طور آنها در قرن سیزدهم توانستند با حمایت شرفای مكه، نظارت بر پست مذهبی مهمی; مانند امامت مقام ابراهیم و در نتیجه منصب مفتی شافعی را به دست آورند.9 این درست است كه اعضای این خانواده در منابع به عنوان دانشمندان سنی اصیل یاد و معرفی شده اند،10 اما گفته شده كه یكی از آنها با نام سید عبدالله بن محمد طبری (م بعد از 1044 / 1635) نسخه ای از یك كتاب برقی (م بعد از 183 / 799) دانشمند شیعی را كه در باره احادیث اهل بیت(علیهم السلام)بوده كتابت كرده كه این خود پرسش ها و تردیدهایی را در باره مذهب واقعی آنها مطرح  می كند.11

         مورد مشابه وضعیت احمدبن فضل بن محمد باكثیر مكی (م 1047 / 38ـ1637) شاعر و منجم است. او در حمایت شریف مكه درآمد تا آنجا كه كتاب «وسیلة المآل فی مناقب الال»* را به او اهدا كرد. وی در مقدمه كتابش خاطر نشان می كند كه از خدا به سبب اعطای محبت اهل بیت، كه شایسته آن هستند، سپاسگزار است. این چیزی است كه در منابع شیعه برادر به حساب آوردن او به عنوان یك پیرو مخلص علی(علیه السلام)، علی رغم وابستگی ظاهریش به مذهب شافعی، كافی است.12

    * ـ شرح حال وی در سلافة العصر ص 204 آمده است. وی این كتاب را در سال 1027 تألیف كرده كه عنوان كتاب ماده تاریخ آن است.

          نكـ : ذریعه، ج 25، ص 83

          به هر روی، چنین به نظر می رسد كه تشیع از بیرون وارد مكه شده است. اگر شیعیان ایرانی، در مواقعی، در ورود به مكه مشكل داشتند، شیعیان ساكن مناطق عربی چنین مشكلی را نداشتند. دلایل آنها برای آمدن به مكه عبارت بود از انجام فریضه حج، تجارت، زندگی در كنار خانه خدا در پرهیز از مسائل دنیوی، و یا به عكس برخورداری از بذل و بخشش شرفا، بسیاری از افراد یا خاندان های شیعه مذهب در طی قرن شانزدهم و هفدهم در مكه اقامت گزیدند. آنها به عنوان شاعر، مورخ و محدث شهرتی به دست آورده و با دانشمندان سنی درآمیختند، از آنها حدیث شنیدند و اجازه روایتی دریافت كردند. برخی از آنها نیز به كار تألیف كتاب های رجال یا حدیث مشغول شدند. همین شهرت بود كه كسان دیگری را وا می داشت تا برای تحصیل نزد آنها بیایند.

         آنها مدت زمانی در مكه می ماندند و برخی مواقع همانجا ازدواج می كردند و بعدها مكّه را به قصد مناطق دیگر; از جمله وطن خود، عراق، ایران یا هند، ترك می كردند.

         در اینجا به بیان چند نمونه قابل توجه می پردازم.

         داود الحكیم انطاكی (م 1008 / 1600 یا 1011 / 1603) یك طبیب مشهور با گرایش های صوفیانه، نزد یك دانشمند ایرانی و چند شیخ جبل عامل تحصیل كرد. او گفته است كه مراسم حج را با شهید ثانی انجام داده و سپس در قاهره سكونت گزیده است. شهرت وی به عنوان طبیب سبب رنجش علمای محلی از وی شد كه او را به روافضی گری متهم كردند. وی به مكه گریخت و از حمایت شریف حسن بن ابی نُمَیّ برخوردار شد. 13

    فایل ورد 35 ص

    قیمت فایل فقط 7,700 تومان

    خرید

    برچسب ها : تاریخ , تشیع , مدینه , مکه , تشیع در مکه , تشیع در مدینه

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : دانلود,تحقیق,تاریخ,تشیع,در,مدینه,و,مکه, نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 180 تاريخ : جمعه 16 آذر 1397 ساعت: 10:03

پکیج (پروتکل) گروهی سایکودرام (روان نمایشگری)

  • پکیج (پروتکل) گروهی سایکودرام (روان نمایشگری)

    پکیج (پروتکل) گروهی سایکودرام (روان نمایشگری) در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

    ویژگی های فایل


    آماده شده در 12 جلسه درمانی بصورت گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

    21 صفحه ورد

    قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

    دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

    قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و درمانگران.

    پشتیبانی تخصصی و پاسخگویی به سوالات: ( 09191809834 لطفا فقط پیامک یا تلگرام)

    فهرست مطالب:


    جلسه اول

    اهداف:

    هدف این جلسه ایجاد آشنایی و اعتماد و رابطه میان بیماران و درمانگر است تا بیماران آزادانه بتوانند به تبادل افکار و احساسات خود با یکدیگر بپردازند و آماده می کار گروهی شوند.

    جلسه دوم

    اهداف:

    اعتمادسازی و بالا بردن آگاهی بیماران از برنامه درمانی سایکودرام و تأکید بر اینکه اصولا خوب و یا بد اجرا کردن نقش ها و بازی ها مطرح نیست و کسی قضاوت بر درستی و نادرستی نمی کند و هر فعالیت و بازی که با آسودگی و واقعی تر صورت بگیرد ارزشمند است و اعضاء نباید همدیگر را بخاطر اشتباهاتی که مرتکب شده و یا می شوند تمسخر کنند.

    جلسه سوم

    اهداف:

    برون ریزی احساسات و درک صحیح از حالات مختلف بدن، آگاهی نسبت به حالت های هیجانی چهره ای انسان از قبیل غم و شادی و همچنین بالا بردن اعتماد به نفس آن ها از طریق صحبت کردن در جمع

    در ابتدای جلسه تمرینات بدنی و بیانی و حالات چهره ای (غمگینی، شادی، عصبانیت، ترس، تعجب) جهت گرم کردن و آماده سازی گروه صورت گرفت.

    جلسه چهارم

    اهداف:

    توسعه مهارت های کلامی و غیر کلامی مانند واضح صحبت کردن، گوش دادن، سؤال کردن، ابراز احساسات، تعارفات اجتماعی، احوالپرسی، خوش آمدگویی، تبریک و تسلیت، نحوه کنترل خشم، آشنایی با حقوق شخصی و عدم تجاوز به حقوق دیگران)

    جلسه پنجم

    اهداف:

    توجه به احساس های شادمانه و غم انگیز و تقویت آن ها، تسهیل ابراز هیجان های مثبت و منفی اعضاء

    جلسه ششم

    اهداف:

    مواجهه با تعارض ها و آگاهی نسبت به شیوه ابراز هیجان های خود و سایر اعضای گروه، تقویت ابراز و احساسهایی چون شادی، غم و اندوه، تخلیه هیجانی

    جلسه هفتم

    اهداف: تسهیل و ترغیب گروه به بازگوئی مشکلات به بازسازی نمایشی و و نقش آفرینی ؛ تخلیه هیجانی

    جلسه هشتم

    اهداف: نقش آفرینی و بازی نمایشی اعضای گروه در موضوعات دلخواه و مورد نظر خود، نحوه کنترل خشم، تخلیه هیجانی

    جلسه نهم

    اهداف: تقویت قوه تخیل، بیان آرزوها و مشکلات و خواسته ها و افکار مثبت و منفی ؛ آشنایی با حقوق شخصی و عدم تجاوز به حقوق دیگران؛ تخلیه هیجانی

    جلسه دهم

    اهداف: آشنایی بیشتر با وجوه شخصیتی و احساس های خود، بازسازی تجارب بیمار توسط سایر اعضاء و خود بیمار، تخلیه هیجانی

    جلسه یازدهم

    اهداف: تمرینات بدن و بیان، تقویت قوه تخیل پروری، تخلیه هیجانی

    جلسه دوازدهم

    اهداف: بررسی و بازبینی تجربیات و احساس ها و دیدگاه های بیماران در طول جلسات، تقویت موارد اکتسابی بیماران، اختتام گروه


    نمونه ای از جلسات:

    جلسه اول

    اهداف:

    هدف این جلسه ایجاد آشنایی و اعتماد و رابطه میان بیماران و درمانگر است تا بیماران آزادانه بتوانند به تبادل افکار و احساسات خود با یکدیگر بپردازند و آماده می کار گروهی شوند.

    قبل از شروع جلسه پرسشنامه ها توسط بیماران تکمیل می شوند و سپس آشنایی و ایجاد ارتباط بین اعضای گروه صورت می گیرد، هر کدام از بیماران به صورت مختصر در باره سرگذشت خود و طول مدت بیماری شان حرف می زنند و تمایل با عدم تمایل خود را برای شرکت در گروه و اجرای نمایش و سایکودرام اعلام می کنند. سپس قوانین کلی جلسات درباره ی زمان و برنامه تشکیل جلسه در طول هفته توضیح داده می شود.


    جلسه دوم

    اهداف:

    اعتمادسازی و بالا بردن آگاهی بیماران از برنامه درمانی سایکودرام و تأکید بر اینکه اصولا خوب و یا بد اجرا کردن نقش ها و بازی ها مطرح نیست و کسی قضاوت بر درستی و نادرستی نمی کند و هر فعالیت و بازی که با آسودگی و واقعی تر صورت بگیرد ارزشمند است و اعضاء نباید همدیگر را بخاطر اشتباهاتی که مرتکب شده و یا می شوند تمسخر کنند.

    در این جلسه تعریف سایکودرام و اهداف آن برای بیماران تشریح شد و سپس گفتگوهای دوستانه درباره سرگذشت و شرایط زندگی بیماران جهت اعتماد سازی بیشتر صورت گرفت، اکثر بیماران با حضور دو نفر از اعضایی که قرار بود شرکت کنند مخالف بودند و می گفتند با توجه به شناختی که از آن ها دارند نمی توانند در صورت حضور آن ها راحت باشند و نسبت به رازداری آن ها اطمینان ندارند با مشورت مدیر مرکز یکی از آن ها را از گروه اخراج کردیم و یک نفر دیگر را جایگزین کردیم، در پایان جلسه، همه اعضای گروه دستهایشان را روی هم قرار دادند و قسم خوردند که رازدار باشند و اتفاقات و مسائل گروه را در بیرون گروه و بین سایر بیماران مطرح نکنند و همچنین بعد از اجرای نمایش همدیگر را تمسخر و تحقیر نکنند.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : پکیج,(پروتکل),گروهی,سایکودرام,(روان,نمایشگری), نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 15 آذر 1397 ساعت: 12:17

سمعک وسیله الکترونیک کوچکی است، که داخل مجراگوش یا پشت گوش قرار می گیرد.

سمعک تقویت کننده پیشرفته ای است که توسط باتری کار می کند و باعث تقویت صدا می شود. سمعک صداها را بلندتر می کند، بطوریکه فرد کم شنوا بشنود، ارتباط برقرار کند و در فعالیت های روزانه مشارکت بیشتری داشته باشد.

 

سمعک از سه قسمت اصلی تشکیل شده است :

میکروفون

تقویت کننده

رسیور

میکروفون امواج صوتی دریافت شده را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. تقویت کننده که یک آمپلی فایر خیلی پیشرفته می باشد، سیگنال های الکتریکی را تقویت می کند. رسیور، بلندگو خیلی کوچکی است که سیگنال های الکتریکی را به امواج صوتی تبدیل کرده و به گوش انتقال می دهد.

 

تکنولوژی سمعک ها هر روز پیشرفته تر می شود. امروزه سمعک های دیجیتال و هوشمند بطور اتوماتیک صداهای اطراف ما را تنظیم می کنند، بطوریکه صداهای آهسته برای ما قابل شنیدن باشد و صداهای خیلی بلند آزاردهنده نباشند و به گوش آسیبی نرسانند. سمعک ها وسایل پزشکی کوچکی هستند، که می توانند به طرز شگفت انگیزی زندگی شما را تغییر دهند.

 

کلینیک سمک نجوا  با مدیریت خانم  دکتر سحر اکبری  بهترین مشاوره برای خرید سمعک در تهران میباشد

سمعک نجوا ( کلینیک نجوا )

کارشناس شنوایی شناس ( ادیولوژیست) : سحر اکبری

1- 2 سال باتری رایگان

2- مشاوره رایگان سمعک

3- ارزیابی شنوایی رایگان

4- تضمین قیمت و شرایط اقساطی

5- طرف قرارداد با بیمه ها

6- تجویز سمعک در منزل

7- تحویل سریع و آسان

8- گارانتی بین المللی

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت کلینیک نجوا مراجعه کنید

https://samaknajva.com

مشاوره رایگان : 44236019-44297320

نظام پزشکی: ش-347

ضلع شمالی فلکه دوم صادقیه، خیابان مرودشت، پلاک ۹، طبقه همکف، واحد ۵

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : چگونه,سمعک,بخریم,کلینیک نجوا خرید سمعک , نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 15 آذر 1397 ساعت: 8:57

خوراکی های جشن تولد – بوجود آوردن یک شب خوشمزه برای کودکان

داشتن فرزند موهب لذت بخشی است. یکی از چالش های این موهبت الهی برگزاری جشن تولد برای فرزندانمان است. اتفاقی که هر سال دغدغه ای جدید را برای والدین بهمراه دارد. آنها برای برگزاری یک جشن تولد خوب باید نکات زیادی را در نظر بگیرند. اول از همه انتخاب تم تولد بعد از آن لیست میهمانان سپس نحوه ی تزئین و در آخر قطعا یکی از مهم ترین فاکتورهای هر میهمانی یعنی خوراکی های جشن تولد. برای داشتن یک میهمانی خوب و خاطره انگیز، انتخاب خوراکی های جشن بسیار اهمیت دارد. این موضوع زمانیکه پای تولد کودکان در میان باشد نیازمند توجه بیشتری است. خوراکی های جشن تولد کودکان علاوه بر اینکه باید متنوع و خوشمزه باشند، می بایست دارای سلامت برای کودک هم باشند. برای همین در ادامه هفت توصیه برای نحوه ی انتخاب خوراکی های جشن تولد برای شما خواهیم داشت.

  1. با توجه به سن فرزندتان غذاهای سالم اما خوش آب و رنگ انتخاب کنید. کودکان بیش از هر چیز از زیبایی چیدمان میز بار و خوراکی های جشن تولد به شوق خواهند آمد.
  2. فینگرفود هایی سالم و خوشمزه انتخاب کنید تا در کنار سِرو آسان، پس از تولد هم بتوانید آنها را براحتی جمع آوری کنید.
  3. سالاد میوه را فراموش نکنید. یکی از سالم ترین خوراکی های جشن تولد سالاد میوه است که در بسیاری از مواقع با یک چیدمان جذاب می تواند اولین انتخاب کودکان بر روی میز بار و حتی در کنار کندی بار باشد.
  4. به تم تولد کودک خود توجه کنید. در کنار انتخاب غذاهایی سالم و جذاب، چیدمان میز خوراکی های جشن تولد و میز بار تولد بسیار اهمیت دارد. اگر یک تم تولد کودک برای تولد فرزندتان در نظر گرفته اید حتما از لیوان، بشقاب و سایر چیدمان های همان تم هم برای تزئین میزها استفاده کنید. توجه به این موضوع لذت غذا خوردن را برای کودکان شما چندین برابر خواهد کرد.
  5. کمی هم در انتخاب غذا، به بزرگترها توجه کنید. شما می توانید بخشی از میز خوراکی های جشن تولد را به غذای بزرگترها اختصاص دهید. مطمئن باشید تا اینجای کار آنقدر میز خوراکی ها و بار جذاب شده است که کودکان توجهی به غذاهای بزرگترها نداشته باشند.
  6. همیشه قیمت اهمیت ندارد. به نظر من یک میز بار یا میز خوراکی های جشن تولد رنگارنگ و متنوع نیازمند صرف هزینه ی زیاد نیست. تنها کافی است با کمی خلاقیت از غذاهای معمول مانند سالاد الویه، غذاهای لقمه ای یا انواع تُست ها، میز باری جذاب داشته باشید.
  7. همیشه لازم نیست از غذاهای گرم استفاده کنید. دامنه ی انتخاب غذاهای سرد برای جشن تولد بسیار گسترده است. شما می توانید از انواع سالادها یا فینگرفود ها در میان خوراکی های جشن تولد استفاده کنید. در حال حاضر مراکز بسیاری وجود دارند که تهیه خوراکی های جشن تولد را بر عهده می گیرند. شما می توانید در انتخاب غذاهای جشن تولد از آنها کمک بگیرید.

 

در اینجا چند خوراکی که براحتی قابل تهیه هستند و نیاز به صرف هزینه ی زیاد برای تهیه آنها نیست را به شما معرفی می کنیم. ولی از اینجای کار به بعد با شماست؛ که چگونه با یک پخت و چیدمان زیبا، از آنها خوراکی هایی جذاب برای جشن تولد فرزندتان بوجود آورید.

  1. فینگرفود های کوچک و سالم: انتخاب فینگرفود یک انتخاب ساده و کاربردی است. شما می توانید آنها را خریداری یا خودتان تهیه کنید. فینگرفود ها را می توانید در چند گروه غذاهای سالم و سبزیجات و سوسیس و کالباس برای یک تولد آماده کنید.
  2. سیب زمینی سرخ کرده و چیپس: حتما نیاز نیست چیپس تولد را از بیرون خریداری کنید. با برش های باریک و ترد کردن سیب زمینی، حتما می توانید چیپس های خانگی و لذیذ برای تولد فرزندتان تهیه کنید.
  3. سالاد میوه: یکی دیگر از انتخاب های خیلی خوشمزه و سالم است. شما برای هیجان انگیزتر کردن آن می توانید از کمی کرم شکلات و یا ژلاتین استفاده کنید.
  4. پیتزاهای کوچک یک نفره: پیتزا همیشه یک غذای هیجان انگیز برای کوچکترها و بزرگترها است. شما می توانید همیشه روی محبوب بودن این خوراکی حساب کنید.
  5. ذرت بو داده: به نظر من که ذرت بو داده ثابت ترین پای تولد کودکان است. اگر برای جشن تولدتان تمی انتخاب کرده اید، حتما از پاپ کورن در ظرف هایی با همان تم تولد کودک استفاده کنید. این موضوع کودکان شما را به وجد خواهد آورد.

شما می توانید در بخش مقالات این سایت در مورد سایر موارد مرتبط با برگزاری یک جشن تولد فوق العاده مانند تم تولد برای پسران و دختران مطالب جالب پیدا کنید. امیدواریم لحظات شادی در کنار خانواده هایتان داشته باشید.

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : خوراکی,های,جشن,تولد,,بوجود,آوردن,یک,شب,خوشمزه,برای,کودکان,تولد در دفتر کار , برگزاری جشن, تولد , کیک تولد , فینگر فود , تم تولد, نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 171 تاريخ : جمعه 9 آذر 1397 ساعت: 18:56

برترین فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه اینترنتی به سایتی گفته می شود که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است، اما ما در اینجا قصد داریم فقط فروشگاه های ارائه کننده کالاهای فیزیکی را با یکدیگر مقایسه کنیم و سراغ فروشگاه های خدماتی در مطلبی دیگر خواهیم رفت.

در این مطلب فروشگاه اینترنتی اکالا بر اساس خلاقیت، نوآوری، میزان بازدید، تجربه کاربری، تجربه خرید، نحوه بازاریابی و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس رتبه ای که بدست آورده اند منتشر شده اند.

 

شایان ذکر است که فروشگاه ها بر اساس معیار های مطرح شده رتبه بندی شده اند و سعی می شود در مورد هر فروشگاه مزایا و معایب بررسی شده مطرح شوند تا بتوان به کیفیت و نحوه مقایسه فروشگاه ها نگرش بهتری پیدا کنیم، در ادامه وب سایت های فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

فروشگاه اینترنتی اکالا بهترین خرید را برای شما در پی خواهد داشت.

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : فروشگاه,های,اینترنتی,کوروش,برترین فروشگاه های اینترنتی, نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 197 تاريخ : پنجشنبه 8 آذر 1397 ساعت: 7:53

آسان ترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرمارکتی

آسان ترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرم

ارکتی

 

آیا پیش آمده که در صف فروشگاه های بزرگ معطل شوید یا در مسیر رفتن به فروشگاه، در ترافیک سنگین تهران گرفتار شوید؟ یا حتی روز بسیار شلوغی داشته باشید و فرصت رفتن به فروشگاه را نداشته باشید؟

 

اُکالا، یک فروشگاه اینترنتی است که می توانید در آن همه کالاهایی که در سوپرمارکت های محلی یا فروشگاه های بزرگ عرضه می شود را پیدا کنید و هرآنچه لازم دارید را به ‌صورت آنلاین تهیه کرده و در محل، تحویل بگیرید.

در حال حاضر فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با بیش از 300 شعبه در تهران، قدرتمندترین سوپرمارکت اینترنتی در تهران را از نظر سرعت تحویل و تخفیف های مناسب، راه اندازی کرده است.

اُکالا حالا می خواهد تجربه موفق فروشگاه های افق کوروش را این بار به صورت آنلاین ارائه کند. حالا شما تنوع بی نظیر کالاهای افق کوروش را در خانه خودتان خواهید دید. سوپر مارکت اینترنتی اُکالا کمک می کند به جای اینکه بعد از یک روز کاری پرمشغله برای هر خرید، زمان زیادی را در ترافیک معطل بمانید یا به دنبال جای پارک بگردید، در صف های طولانی بایستید؛ تنها با چند کلیک پشت لپ تاب خانه یا محل کار همه خریدهای لازم را انجام بدهید و در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

حالا با اُکالا شما می توانید تمام این زمان را در کنار همسر و فرزندنتان سپری کنید، وقت بیشتری را برای ورزش و سلامت بدن خودتان صرف کنید یا در کنار دوستان یک مسابقه جذاب فوتبال را ببینید. شما با این خرید فقط در وقت خودتان صرفه جویی نکرده اید، بلکه کمک کردید ترافیک و آلودگی شهر ما کمتر باشد.   

آسانترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرم

ارکتی

چرا خرید از اکالا؟

سوپرمارکت اینترنتی اُکالا، تجربه خرید آنلاین به ‌یادماندنی برای شما است. شما می‌توانید تمام محصولات و نیازهای روزانه خود را از انواع خواروبار تا همه نوع محصولات سوپرمارکتی، ازجمله انواع مواد غذایی، نوشیدنی و  دم‌نوش‌ها، محصولات بهداشتی زیبایی، انواع ابزار و ملزومات را با تخفیف مناسب در فروشگاه اینترنتی اُکالا تهیه کنید.

اُکالا، با استفاده از روش‌های پرداخت آسان، ویترین عالی و طرح‌های تخفیفی بی‌نظیر در وب‌سایت، امکان خرید با قیمت و تخفیف مناسب را برای همه مشتریان عزیز به وجود آورده است.

شما می توانید با خرید از اُکالا، علاوه بر استفاده از تخفیفات افق کوروش، از ارسال رایگان سفارش های بالاتر از 50 هزار تومان، بهره مند شوید.

علاوه بر همه این موارد، تمام محصولات ارائه‌ شده در فروشگاه اینترنتی اکالا دارای مجوز و استانداردهای لازم از وزارت بهداشت و مراجع مربوطه بوده و تاریخ‌ مصرف هر کالای ارسالی به ‌صورت مجزا کنترل می‌شود، اما با این وجود  اُکالا تضمین می کند تا 72 ساعت پس از خرید، در صورت عدم رضایت از کالای خریداری شده، آن کالا را مرجوع کند.

ما در سوپرمارکت اینترنتی اُکالا تنها دنبال فروش بیشتر اجناس و یا جذب مشتری با ارائه چند تخفیف نیستیم. ما به خودمان به چشم یک فروشنده نگاه نمی کنیم و شما را هم صرفا یک خریدار کالا نمی دانیم.

ما سعی کرده ایم که مشاور و همراه مناسبی باشیم برای هدایت شما به سمت آن چه که می خواهید و آن چه که استحقاق آن را دارید. از این رو در یک سال گذشته تلاش کرده ایم که این ارتباط هیچ وقت شکل فروشنده و مشتری نداشته باشد، بلکه نوعی ارتباط دوستانه و صمیمی باشد.

آسانترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرم

ارکتی

در این راستا، هر روز در حال بررسی ایده های جدید، ارزیابی فرآیندها و بالا بردن کیفیت محصولات خود هستیم تا بهترین کیفیت و بهترین بازدهی را برای خریداران فراهم کنیم. بر همین اساس مرکز امور مشتریان اُکالا همواره و در هر زمان و ساعتی پاسخگوی سوالات و دریافت ایده های شما همراهان گرامی می باشد.

مطمئنا انتخاب اُکالا به عنوان برند محبوب مصرف کنندگان در سال 1397، نشان از موفقیت ما در جلب رضایت شما و تحقق بخشی از این اهداف است. موفقیتی که برای تحقق آن اقدامات بسیاری انجام شده و جهت تداوم آن، تلاش روزافزونی را به کار گرفته ایم. در اُکالا منتظر شما هستیم.

 

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : خرید,اینترنتی,محصولات,سوپرمارکتی,آسان ترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرمارکتی, نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 7 آذر 1397 ساعت: 8:32

شفر حضور ملی‌پوشان در پک را ممنوع کرد!

  • شفر حضور ملی‌پوشان در پک را ممنوع کرد!

    ورزش سه: در شرایطی که در 2 روز گذشته بازیکنانی مثل احمد نورالهی و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از تراکتورسازی در پک زیر نظر کادرفنی تیم ملی تمرین ریکاوری خود را پشت سر گذاشتند، بازیکنان ملی پوش استقلال با تشخیص شفر مثل چند هفته گذشته در زمین صنایع دفاع و در کنار سایر بازیکنان این تیم به تمرین کردن پرداختند.

    طبق برنامه ریزی کارلوس کی روش بازیکنان ملی پوش حدود یک سال است که فردای بازی های باشگاه هایشان باید در پک حضور پیدا کنند و تمرین ریکاوری خود را زیر نظر کادرفنی تیم ملی پیگیری کنند. این اتفاقی است که از قبل از جام جهانی رخ داده است و حتی بازیکنانی که عضو تیم های شهرستانی هستند بعد از هر بازی باید بلیت سفر به تهران را تهیه، یک روز در پک تمرین کنند و بعد از آن دوباره به تیم های باشگاهی شان ملحق شوند.

    این موضوعی است که شفر هم در ابتدا از آن تمکین می کرد و تمام بازیکنان ملی پوش استقلال با حضور در پک تمرین ریکاوری خود را انجام می دادند. با این حال مدتی است که شفر حضور در پک روز بعد از هر بازی را ممنوع کرده است و تمرین ریکاوری استقلال با حضور تمام بازیکنان ملی پوش برگزار می شود. شفر با ارائه چنین تصمیمی قصد دارد به طور کامل تمرین بازیکنان خود را زیر نظر بگیرد و تیم با متد تمرینی او آماده بازی های لیگ برتر شود.

    وینفرد شفر بعد از پشت سر گذاشتن هفته های اولیه لیگ برتر حالا نظارت و وسواس بیشتری روی تمرینات بازیکنان استقلال دارد و تلاش می کند تیم متحول شده این فصلش را به شرایط ایده آل فصل گذشته برساند. در این بین شفر در اولین قدم از تمام بازیکنان ملی پوشش خواسته که تمرینات خود را زیر نظر او دنبال کنند و فقط در روزهای فیفا حق دارند در تمرین تیم ملی حاضر شوند.

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : شفر,حضور,ملی‌پوشان,در,پک,را,ممنوع,کرد!, نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 6 آذر 1397 ساعت: 23:04

تخفیف 55 درصدی کالاهای اساسی خانوار برای اولین بار در ایران

تخفیف اُکالا، سوپرمارکت اینترنتی افق کوروش قصد دارد برای اولین بار در ایران جمعه سیاه (تخفیفات شگفت انگیز) کالاهای اساسی را برگزار کند. اُکالا تخفیفات ویژه ای را برای کالاهای مصرفی و روزانه مردم مثل حبوبات، چای، مرغ و ... در نظر گرفته است.

 

اُکالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با توجه به فشار اقتصادی که اقشار ضعیف جامعه با آن روبرواند، در اقدامی متمایز و نوآورانه، برای جمعه سیاه تخفیفاتی تا 55% را در گروه کالاهای اساسی مردم در نظر گرفته است که کاربران می توانند بسیاری از کالاهای مصرفی خود را به نصف قیمت از اُکالا تهیه کنند.

 

تخفیف 55 درصدی کالاهای اساسی خانوار برای اولین بار در ایران

تخفیف 55 درصدی کالاهای اساسی خانوار برای اولین بار 

در ایران

 

  کالاهایی که توسط اکثر فروشگاه های داخلی و خارجی در جمعه سیاه با تخفیف عرضه خواهند شد، در دسته کالاهای لوکس قرار می گیرند یا جزو کالاهایی اند که روی جلد، قیمت ندارند. مسئله دیگر این است که اکثر فروشگاه ها، کالاهایی را با تخفیف عرضه می کنند که قدیمی یا در انبارشان اضافی است. اما اکثر اقلام موجود در سوپرمارکت آنلاین اُکالا جزو کالاهای مصرفی و روزمره ی مردم محسوب می شوند، مانند انواع روغن، لبنیات، چای و غیره. سوپرمارکت اینترنتی اُکالا از ابتدای فعالیتش تمام تلاش خود را برای تهیه کالاهای با تاریخ روز و از برند های خوش نام موجود در بازار ( فامیلا، اکتیو و ... ) به کار گرفته است.

 

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اغلب افراد به دلیل عدم آشنایی با حجم فروش در جمعه سیاه، معمولا در این روز با مشکلاتی مواجه شده و حتی ممکن است حراج های فوق العاده ای را از دست دهند. شما نیز به منظور برخورداری از تخفیفات ویژه اُکالا در جمعه سیاه بهتر است قبل از شروع حراجی اقدامات زیر را انجام دهید:

 • حتما ثبت نام خود در فروشگاه اینترنتی اُکالا را انجام دهید

 • در مورد کالاهایی که قصد خرید آن ها را دارید، از قبل تحقیق کرده و رنگ، برند و سایر ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب کنید

 • در اینستاگرام اُکالا عضو شوید تا از زمان دقیق شروع حراجی و کالاهای دارای تخفیف آگاه شویدحراج اُکالا در روز پنجشنبه، یک آذر شروع شده و تا پایان روز شنبه سوم آذر ادامه خواهد داشت. در جمعه سیاه می توانید کالا های مورد نیاز خود را با تخفیفاتی تا سقف 55% از فروشگاه اینترنتی اُکالا تهیه کنید.

 اُکالا برای تمامی کالاهای اساسی (مواد غذایی، نوشیدنی ها، خواربار، بهداشت فردی و خانگی و...) تخفیفات بسیار جذابی را در نظر گرفته است. پیش بینی می شود با توجه به استقبال فوق العاده مردم از حراج اُکالا در جمعه سیاه، کالاهایی که تخفیف خورده اند در لحظات اولیه حراج ناموجود شوند. به همین منظور، شما می توانید با مراجعه به صفحه جمعه سیاه در سایت سوپرمارکت آنلاین اُکالا و وارد کردن شماره تماس خود، سریع تر از همه از زمان شروع حراج بزرگ اُکالا مطلع شوید.

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : تخفیف,فروشگاه,اینترنتی,کوروش,فروشگاه کورش ,سوپر مارکت اینترنتی کوروش , خرید اینترنتی , نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 6 آذر 1397 ساعت: 20:23

يک تولد هيجان انگيز و انگيزه بخش : تولد در دفتر کار

احتمالا شما هم در سالهاي اخير تجربه ي سوپرايز شدن در محل کار و روز تولدتان داشته ايد؛ يا حداقل اين تجربه را از زبان دوستانتان شنيده ايد. تولدهائي هيجان انگيز، که البته با رعايت ساختار هاي محل کار و تم هاي تولد کمي رسمي تر، برگزار شده است. خود من هم اين تجربه را چندين بار داشته ام. دلايل برگزاري جشن تولد در دفتر کار کمي بيشتر از يک جشن تولد معمولي است. اين جشن هاي تولد علاوه بر ابراز مهر و توجه که اساس يک برگزاري جشن است، نگاهي است جديد و نو به حمايت از فضاي کاري دوست داشتني در دفاتر کاري که تا همين چند سال قبل تنها به محلي خشک و بي روح براي انجام وظايف تبديل شده بود. اما کمپاني هاي بزرگ دنيا سالها است به اين نتيجه رسيده اند که، بالابردن بهره وري در سازمان، تنها با داشتن منابع انساني شاد و راضي بدست مي آيد.

حالا براي اينکه بدانيم براي برگزاري يک جشن تولد در دفتر کار بايد چکارهائي انجام دهيم، که علاوه بر رعايت تم جشن در سازمان، بتوانيم همکاران يا مدير خود را سوپرايز کنيم؛ با هم شروع مي کنيم :

 گام اول : متحد باشيم

بهترين سوپرايز يک تولد يعني : همه از موضوع خبر داشته باشند بجز يک نفر. آن هم صاحب تولد! پس با هم متحد باشيد تا هم هديه بهتري بخريد و هم اينکه هيچکس در اين روند طولاني و سِري کاري را به اشتباه انجام ندهد. سعي کنيد اگر براي کارمندان يک بخش يا همکارانتان تولدي برگزار مي

کنيد؛ مديران را هم درگير موضوع اين کنيد و آنها را از جزئيات برگزاري آن آگاه سازيد. مشارکت مديران در جشن تولد کارمندان علاوه بر بالا بردن ارزش آن، منجر به هماهنگي بيشتر مي گردد.

 

گام دوم : يک روز مناسب انتخاب کنيد

روز مناسب يعني، روزي که صاحب تولد حتي فکر برگزاري جشن تولدش را هم نداشته باشد. نه اينکه يکماه قبل و يا بعد از روز تولدش! ولي نگذاريد محدود شدن به روز تولد باعث لو رفتن نقشه و زحمات شما شود. اگر گرفتن تولد پرسنل امري روتين در دفتر کار شماست؛ پس قطعا بدانيد که شخصي که تولدش است، در آن روز هر لحظه منتظر يک سوپرايز است. من که به شخصه، سوپرايز شدن را به برگزاري جشن لو رفته در روز تولدم ترجيح مي دهم!

گام سوم : از با تجربه ها استفاده کنيد

معمولا قديمي هاي محل کار خلق و خو و سلائق کارمندان و مديران را بيشتر مي شناسند. از آنها براي هماهنگي ها استفاده کنيد و تجربياتشان را از جشن هاي تولد قبلي بپرسيد. ضمنا اگر از نظر زمان با مشکل مواجه هستيد و يا به علت حجم کارهاي خود شرکت، فرصت کافي براي تدارک را نداريد؛ موسسه هائي هستند که به طور تخصصي به موضوع برگزاري انواع جشن هاي تولد با تم هاي تولد گوناگون مشغولند. از آنها مي توانيد در زمينه تدارک جشن، تهيه کيک و فينگرفود و انتخاب تم مناسب کمک بگيريد.

گام چهارم : به چند تيم تقسيم شويد

اگر خودتان دست به کار شده ايد تا تولدي شايسته براي همکارتان بگيريد؛ پس کار گروهي را فراموش نکنيد. به چند تيم تقسيم شويد و مسئوليت ها را هم بين خود پخش کنيد. دوباره يادآوري مي کنم، برگزاري هر جشني از تولد گرفته تا ميهماني فارغ التحصيلي نيازمند يک تم مرتبط به آن است. هيچ وقت يک تولد در محل کار را با يک ميهماني دورهمي، يک جشن تولد دوستانه يا يک پارتي لاکچري به اشتباه نگيريد. به نظر من مسئوليت خوراکي هاي جشن تولد را به يک تيم بسپاريد، از تهيه کيک تولد و فينگر فود تا ميز بار کوچک خوراکي ها و تنقلات. اينگونه هيچ عدم هماهنگي در خريدها به وجود نمي آيد. يک تيم با سليقه را هم مسئول تهيه هديه کنيد. فقط لطفا هديه تکراري و غير کاربردي نخريد! بگذاريد صاحب تولد بداند تا چه حد براي او ارزش قائل بوده ايد. اصلا نيازي به تهيه يک هديه ي خيلي گران قيمت نيست؛ تنها کافي است مطابق با سلائق و نيازهاي صاحب تولد باشد.

 گام پنجم : طعمه را به محل برگزاري جشن بياوريد!

قطعا شما هم با من موافقيد که يکي از چالش برانگيزترين بخش هاي يک تولد سوپرايز، آوردن صاحب تولد بدون اينکه شکي در او ايجاد کرده باشيم، به محل برگزاري جشن است. مي دانم ممکن است تمام سناريوها را قبلا اجرا کرده باشيد يا اينکه با شخص باهوشي طرف حساب هستيد که ممکن است به نقشه هاي شما پي ببرد؛ اما : خواهش مي کنم از خبرهاي فاجعه برانگيز يا شوکه کننده براي پرت کردن حواس صاحب تولد استفاده نکنيد. برخي از شوک هايي که همکاران من براي سوپرايز کردنم، در روز جشن تولد استفاده کرده اند هنوز هم باعث سکته ام مي شود! خواهش مي کنم يک سوپرايز مناسب طراحي کنيد.

 گام ششم : با هم مهربان باشيم

از نظر من که برگزاري يک جشن تولد کوچک و بزرگ ندارد؛ خيلي هم به محل برگزاري آن وابسته نيست؛ تنها نشاني است از ابراز مهر و توجه، چيزي که در اين روزها بسيار بيشتر از قبل به آن نيازمنديم؛ پس بيشتر تولد بگيريد. شاد باشيد و خوش ...

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : یک,تولد,هیجان,انگیز,و,انگیزه,بخش,تولد,در,دفتر,کار,تم تولد بزرگسالان , تولد در دفتر کار , برگزاری جشن, تولد , کیک تولد , تم تولد پسرانه, تم تولد دخترانه باربی,تم تولد دخترانه باب اسفنجی , تم تولد دخترانه لیتل پانی , تم تولد دخترانه باربی ,تم تولد دخترانه باب اسفنجی ,تم تولد دخترانه لیتل پانی, نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 151 تاريخ : يکشنبه 4 آذر 1397 ساعت: 21:20

تنها به دلیل اینکه مردم زیادی از سوپرمارکت اینترنتی اکالا  خرید نمی کنند به این معنی نیست که آن ها نمی خواهند. در واقع بسیاری از آن ها به صرفه جویی در وقت، بسیار نیاز دارند اما به فروشگاه ها می روند، ساعت های زیادی را راهروهای فروشگاه ها می گذراند و در صف پرداخت منتظر می مانند. در حالیکه از خریدهای راحت از یک سوپرمارکت اینترنتی خبر ندارند!
اما راحتی همه چیز نیست. یکی از سوال هایی که همیشه ذهن بازاریابان فعال در این صنعت را به خود مشغول می کند این است که چرا مصرف کننده از سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیره ای سر کوچه ی خود خرید نکند و سوپرمارکت های آنلاین را انتخاب کند؟
مصرف کنندگان حاضر نیستند که قیمت، کیفیت، سرعت و تنوع کالایی را قربانی صرفه جویی در وقت کنند. این درحالی است که یک سوپرمارکت اینترنتی به سختی می تواند همه ی ویژگی های قیمت به صرفه، کیفیت سرویس ایده آل، سرعت تحویل بالا و تنوع کالایی را همگی باهم داشته باشند. همانطور که در فروشگاه های زنجیره ای فیزیکی نیز میبینیم، استراتژی آن ها عمدتا یا همواره تخفیف با تنوع کالایی کم یا تنوع کالایی بالا با تخفیف کم و کالاهای لوکس تر است. در صنعت سوپرمارکت های اینترنتی نیز معمولا یک یا تعدادی از این مزیت های رقابتی مطرح می شوند:

تخفیف بالا و قیمت مناسب
سرعت در تحویل سفارشات و کیفیت خدمات
تنوع کالایی و کیفیت آن ها
هزینه های عملیاتی
نقاط تحت پوشش

بنابراین مزیت رقابتی برجسته در این صنعت حرف اول را می زند و هر سوپرمارکت اینترنتی که بتواند تعداد بیشتری از مزیت های بالا را کسب کند، احتمال موفقیت بیشتری را نیز خواهد داشت. بنابر مصاحبه هایی که با مشتریان سوپرمارکت های آنلاین مختلف داشته ایم درصد زیادی از آن ها درصورتیکه یک سوپرمارکت اینترنتی در مزیت رقابتی خود، عملکرد خوبی نداشته باشد، بلافاصله سوپرمارکت آنلاین دیگری را انتخاب می کنند که این موضوع، کار سخت سوپرمارکت های آنلاین را در رقابت با دیگر رقبا بیان می کند.
اما در این میان راحتی خرید، ارزش پیشنهادی اصلی همه ی سوپرمارکت های آنلاین است. بنابراین هر عاملی که باعث عدم راحتی مشتری در خرید شود، گارانتی از دست دادن مشتری برای همیشه است! سرعت پایین وب سایت، رابط کاربری ضعیف، عکس نامناسب و اطلاعات ناکافی محصولات از این دسته عوامل است.

 

 

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : سوپرمارکت,های,آنلاین,سوپرمارکت اینترنتی اکالا, سوپرمارکت های آنلاین , فروشگاه های زنجیره ای , فروشگاه کوروش , نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 172 تاريخ : يکشنبه 4 آذر 1397 ساعت: 11:56


سوال اينجاست که روش افراد موفق چه بود ؟

روش آن ها استفاده از علم تبليغ نويسي بود ! آنها پيام قابل فهم و درست را در زمان مناسب براي مخاطبينان شان ارسال مي کردند .

تمام روش هاي بازاريابي که مي شناسيم در زمان قديم وجود نداشتند اما با اين حال، پدر تبليغ نويسي دنيا ( David Ogilvy ) در آن زمان درآمد بيليون دلاري کسب کرده بود .

شما نيز در اين ?? هفته ياد مي گيريد که چطور با استفاده از علم تبليغ نويسي پيشرفته، ذهن و قلب مخاطبينتان را تسخير کرده و آن ها را تبديل به مشتري وفادارتان کنيد.

?±?§U? ?§U??¯?§?²U? ?©?³?¨ U? ?©?§?± ?§U?U????±U???U?

مدير وب :

مدير وب معادل کلمه انگليسي Webmaster در انگليسي است که به مدير يک وب سايت گفته مي شود، مدير وب با هدف رشد کيفي در کسب و کارهاي اينترنتي ايران و همچنين توسعه روند فروش و بازاريابي اينترنتي راه اندازي شده است و تا رسيدن به اين مهم تلاش خواهد کرد. مباحث اصلي مدير وب در زمينه بازاريابي اينترنتي و راه اندازي کسب و کارهاي آنلاين مي باشد و با تهيه محتواي اختصاصي تصويري سعي در ايجاد آموزشهاي با سطح کيفيت جهاني دارد.

 

لوکساور :

لوکساور” يک کلوپ تخصصي غير حضوري ? ماهه برا مديران ، کارآفرينان و يا کساني است که دوست دارند از کسب و کار اينترنتي شان در کم ترين زمان بيشترين بهره وري را کسب کنند مي باشد . شما در اين ?? هفته به صورت عملي دقيقا ياد مي گيريد چطور بيزينس خودتان را در کمتر از ? ماه به ماشين پولسازي تبديل کنيد و درآمد خودکار داشته باشيد حتي زماني که شما فعاليت نکنيد !

 لوکساور يک دوره يا محصول آموزشي نيست ! بر خلاف بسياري از آموزش هايي که ديده ايد و صرفا جنبه تئوري داشته اند، اين بار با روش عملي که واقعا جواب مي دهد روبرو خواهيد شد .

تمايز لوکساور با ديگر دوره هاي کسب و کار اينترنتي !

در لوکساور شما ياد مي گيريد به جاي بازاريابي، محصولات لوکس و گران قيمتي توليد کنيد که همه خواستار آن باشند

تاريخ ثابت کرده است که بازاريابي روش مناسب و مداومي براي فروش نمي باشد !

در زمان قديم که تکنيک هاي بازاريابي وجود نداشت، فروشندگان و افراد موفقي مانند ( David Ogilvy ) فعاليت داشتند و درآمدشان بسيار بالا بود

 

طبیعت...
ما را در سایت طبیعت دنبال می کنید

برچسب : مقایسه,سایت,های,آموزش,راه,اندازی,کسب,و,کار,اینترنتی,کسب و کار اینترنتی ,لوکساور , آموزش تبلیغ نویسی, نویسنده : kavoosifar test55 بازدید : 186 تاريخ : جمعه 2 آذر 1397 ساعت: 10:25

لینک دوستان

خبرنامه